ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek - a továbbiakban: ÁSZF - hatálya Szolgáltató
webáruházain és aldomainjein keresztül Szolgáltató és Felhasználó között létrejött termék
adásvételére vonatkozó szerződésekre, a felek jogaira és kötelezettségeire terjed ki.
1.2. A Szolgáltató webáruházainak elérhetőségei:
   
https://www.steppy.com
1.4. Az ÁSZF alkalmazásában:
   
1. Szolgáltató: a 2. pontban megnevezett Hencseri Design Kft.
   
2. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy.
   
3. Vállalkozás: az a természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet,
aki illetve amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok
érdekében jár el. ( egyéni vállalkozó, egyéni cég, bt., kkt., kft., kht., zrt., nyrt., szövetkezet,
alapítvány, egyesület….stb.)
   
4. Felhasználó: mind a fogyasztó, mind a vállalkozás
   
5. Felek: a szolgáltató és a felhasználó együttesen
   
6. Termék: minden birtokba vehető, forgalomképes ingó dolog
1.5. A felek között elektronikus úton megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek. A szerződés rögzítésre kerül, az utóbb hozzáférhető. A szerződés nyelve
magyar. A Szolgáltató Magatartási Kódexnek nem veti alá magát.
1.6. A felek között elektronikus úton termék adásvételére vonatkozó szerződés jön létre,
melynek részévé a jelen ÁSZF akkor válik, ha a Felhasználó az ÁSZF tartalmát a szerződés
megkötését megelőzően megismerte, azt elfogadta.
1.7. A jelen ÁSZF értelmezésében és az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar
jog az irányadó, különösen
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet rendelkezései,
a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.)
a vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
2. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
   A szolgáltató neve: Hencseri Design Kft.
   A szolgáltató székhelye, postacíme:  31022 Budapest, Rókushegyi Lépcső10. Mf.1.
   A szolgáltató elektronikus levelezési címei - a továbbiakban e-mail címei -:
steppy@gmail.com
   Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Miskolci Törvényszék Cégbírósága
   Cégjegyzékszáma: 05-09-023947
   Adószáma: 23890833-2-05
   Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-88264/2015
   A szerződés nyelve: magyar
   Tárhely-szolgáltatót nem vesz igénybe a Szolgáltató.
   Szolgáltató nyitvatartási ideje: 9:00-16:00
   Ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címe: steppy@gmail.com 
A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő
kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
3.1. Felhasználó a webáruházban történő regisztrációjával/vásárlásával kijelenti, hogy jelen
ÁSZF és a webáruházban közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja,
az adatkezeléshez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival
veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.

3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik.
3.5. A regisztráció a Szolgáltató 1.2 pontban felsorolt webáruházaihoz érvényes.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE
4.1. A webáruházban megjelenített termékek kizárólag online elektronikus úton a
webáruházból rendelhetőek meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban
értendők, tartalmazzák a törvényben előírt általános forgalmi adót, azonban nem
tartalmazzák a Felhasználó által megadott szállítási címre történő szállítás költségét.
4.2. A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék adatlapján a termék nevét,
lényeges tulajdonságait, leírását, vételárát, továbbá a termékekről fotót jeleníthet meg. A
termékoldalon található műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékspecifikációért
látogasson el a termék gyártójának weboldalára.
4.3. A Szolgáltató a webáruházban található információkat és árakat rendszeresen frissíti.
4.4. A Szolgáltató a vásárlást csak akkor tudja elfogadottnak tekinteni, ha a Felhasználó a
rendeléshez szükséges adatokat maradéktalanul megadta, az ÁSZF rendelkezéseit a
szerződéskötést megelőzően megismerte, elfogadta.
4.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére a Webáruház felületén
rendszerhiba miatt “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár jelenik meg, akkor a Szolgáltató nem köteles a
terméket az elírt, téves vételáron értékesíteni, hanem felajánlhatja a valós áron történő
értékesítést, amelynek ismeretében Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
4.6. Amennyiben a Vállalkozás olyan terméket rendel, amely nincs készleten, úgy
a teljes megrendelése egyedi rendelésnek minősül, a szerződéstől való elállás nem
lehetséges.
4.7. Amennyiben a Vállalkozás egyedi rendelésében szereplő egy vagy több tételt a gyártó
rajtunk kívül álló okból nem tud teljesíteni, úgy a szerződés részteljesítése történik, a teljesíthető
tételek kiszállításra kerülnek, azok lemondása nem lehetséges, a szerződéstől való elállás
ki van zárva.
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba/vagy regisztráció
nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti
a kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „Még
vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. A „Törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség
véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási és fizetési módot, melyek a
Felhasználó választása alapján a következőek lehetnek:
5.5.1. Szállítási költség:
A szállítási költségek bruttó árak.
A szállítási költségek kizárólag belföldre, Magyarország egész területére érvényesek.
Partnereink belföldre, Magyarország egész területére
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2., https://gls-group.eu/
2024. 03. 28-tól - Aktuális egyetemes postai szolgáltató:
Magyar Posta Zrt.
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
A szállítási információk az alábbi linkek bármelyikére kattintva olvashatók:
   
https://www.steppy.com
Magyarországon kívül a Fedex, GLS és DHL futárszolgálattal szállítunk. A szállítási költséget
rendszerünk automatikusan kiszámolja a rendelés befejezése előtt.
A szállítási költség, mint közvetített szolgáltatás kerül kiszámlázásra.
5.5.2. Fizetési módok:
a. Utánvéttel: Lehetősége van a csomag átvételekor fizetni a futárnak készpénzben, ennek
költsége: 0 - 50 000 Ft rendelés érték között 1 000Ft, 50 000 Ft feletti rendelés érték
esetén pedig 1 500 Ft
   
b. Előzetes átutalással: A megrendelt árut a megrendelés-visszaigazoláson szereplő
szállítási költséggel növelten banki átutalással átutalhatja a következő
bankszámlaszámra:        
       Jogosult neve:Hencseri Design Kft.
       Szolgáltató bankja: OTP Bank
       Szolgáltató bankszámlaszáma: 11734004-20499598
       Közlemény rovat: megrendelés azonosító száma
       
       A megrendelés azonosító számát kérjük az átutalás közlemény rovatában feltüntetni!
  c. Bankkártyával webáruházban fizetve:        A megrendelt árut a webáruházban
kiválasztott szállítási mód alapján a szállítási költséggel növelten a lentebb található
"Fizetési szolgáltatók" alatt felsorolt szolgáltatók rendszerén keresztül azonnal kifizetheti.
A rendszer biztonságos csatornát használ, automatikus.        
       Fizetési szolgáltatók        
           
OTP Mobil Szolgáltató Kft. - SimplePay https://simplepay.hu/vasarloknak/
           
Adyen N.V. - Adyen online payment Általános szerződési feltételek, Adatvédelem
           
Adyen N.V. - Google Pay Google Pay Információk


d. Bankfióki készpénzbefizetés

d.1. A magyarországi szállítítási címmel rendelkező fogyasztónak lehetősége van a
megrendelés ellenértékét bankfiókban, készpénzben befizetni az Eladó bankszámlájára.
Amennyiben a rendszerünk nem ajánlotta fel az "a." pontban feltüntettett „utánvéttel”
fizetési módot.
Jogosult neve: Shiver Kft.
Szolgáltató bankja: OTP Bank
Szolgáltató bankszámlaszáma: 11734004-20499598
Közlemény rovat: megrendelés azonosító száma (rendeléseim menüpontban bármikor
megtekinthető)
d.2. A készpénzben történő befizetés során a fogyasztó köteles figyelembe venni a
hatályos jogszabályi rendelkezésekben meghatározott készpénzfizetési limitációkat. Az
Eladó nem vállal felelősséget a fogyasztó ezen rendelkezések megszegéséből eredő
jogkövetkezményekért.
d.3. A befizetést a megrendelés leadásától számított egy (1) munkanapon belül teljesíteni
kell. A határidő be nem tartása a megrendelés automatikus törlését vonhatja maga után,
az Eladó további értesítési kötelezettsége nélkül.
d.4. A befizetésről kapott banki bizonylaton lehetőleg a fogyasztó tüntesse fel a
megrendelés egyedi azonosítóját. A bizonylat olvasható fényképét vagy szkennelt
másolatát lehetőleg a befizetéstől számított egy (1) munkanapon belül küldje meg az
Eladó részére a return@oem-parts.hu e-mail címre a feldolgozás megkönnyítése
érdekében. A bizonylat hiánya vagy olvashatatlansága esetén az Eladó nem köteles a
megrendelés feldolgozását a pénz megérkezése és könyvelése előtt megkezdeni. Ha a
fogyasztó megküldi a bizonylat másolatát, az nem ró fel semmilyen plusz kötelezettséget
az eladó számára, csupán segítheti az eladó munkáját vele.
d.5. A megrendelés leadásának pillanatában feltüntetett készlet nem kerül befoglalásra. A
megrendelt termékek készleten lévő státusza és elérhetősége kizárólag a befizetés Eladó
bankszámláján történő könyvelését követően kerül garantálásra. Az Eladó a megrendelés
visszaigazolását is kizárólag a befizetés bankszámláján történő megérkezését és
könyvelését követően küldi meg. Ennek értelmében előfordulhat, hogy a készpénzes
befizetés könyvelésének időpontjára a kiválasztott termék(ek) elfogynak. Az Eladó nem
tudja garantálni a termékek elérhetőségét a befizetés könyvelésének időpontjáig.
Amennyiben a megrendelt termék a befizetés könyvelésének időpontjában már nem
elérhető, az Eladó felveszi a kapcsolatot a fogyasztóval alternatív megoldás (pl. későbbi
szállítás, hasonló termék felajánlása, vagy a vételár visszatérítése) egyeztetése céljából.
d.6. A megrendelés feldolgozási ideje a befizetés Eladó bankszámlájára történő
beérkezésétől számítottan akár harminc (30) napot is igénybe vehet. A feldolgozási időbe
nem számítanak bele az esetlegesen felmerülő, Eladónak nem felróható késedelmek, mint
például a banki átfutási idő vagy vis maior események. Az Eladó törekszik a lehető
legrövidebb feldolgozási időre, de a megadott időtartam tájékoztató jellegű.
5.6. A szállítást megelőzően a futárszolgálat e-mail és/vagy sms útján értesítést küld a
Felhasználónak a kézbesítés várható időpontjáról, illetve a Felhasználó által megadott
telefonszámon adategyeztetés céljából is megkeresheti. A Szolgáltató e-mail útján tájékoztatja a
Felhasználót a csomag futárnak történő átadásáról.
5.7. A Felhasználó felelőssége gondoskodni arról, hogy a jelzett időszakban a termék átvételét
biztosítsa, vagy ha a szállítás másnapi időpontja nem megfelelő számára, kötelessége a
megrendelésében jelezni ezt a kívánt szállítási nap megjelölésével.
5.8. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. Az elektronikus számlát és elektronikus jótállási jegyet (amennyiben a
hatályos jogszabályok alapján szükséges) a rendeléskor megadott email címre megküldtük a
felhasználó részére. Sérülés esetén a csomagot a Felhasználó nem köteles a futártól átvenni. A
csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
Amennyiben a csomag a Felhasználó önhibája miatt a Szolgáltatóhoz „cím nem azonosítható”,
„címzett ismeretlen”, „elköltözött”, „kézbesítés akadályozott”, „nem kereste”,„bejelentve
meghalt”, „bejelentve megszűnt”, „átvételt megtagadta” kézbesítési jelzővel érkezik vissza, úgy
a Felhasználó szerződésszegést követ el, mely esetben köteles Szolgáltató részére megtéríteni
az ezzel kapcsolatosan Szolgáltatónál keletkezett 6.350.- Ft összegű kárt. A Szolgáltató a
kárigényét a Felhasználó felé a Felhasználó által megadott e-mail címre megküldött díjbekérő
alapján érvényesíti, melyben foglalt fizetési határidőt követően a követelése érvényesítésével,
behajtásával harmadik személyt bíz meg, melynek költsége további 6.350.- Ft.
A követelés érvényesítésével, behajtásával kapcsolatos költség a Felhasználót terheli.
Amennyiben Felhasználó a Szolgáltatónak szerződésszegéssel okozott kárát a díjbekérő és az
azt követő további felszólításokra sem téríti meg, úgy a Szolgáltató követelését a
Felhasználóval szemben peres vagy nemperes eljárásban, majd ezt követő végrehajtási
eljárásban érvényesíti, melynek jogszabályban foglalt további költségei a Felhasználóra
áthárulnak. Önhibának számít az, ha a Felhasználó értesítés ellenére nem veszi fel a postán a
csomagot, vagy ha a lakcíme a nyilvántartásokban nem valós.
5.9. Az adatok megadását követően Felhasználó elküldheti megrendelését, előtte azonban a
megadott adatokat még egyszer ellenőrizheti, továbbá a megrendelésével egyidejűleg további
megjegyzést ( pl.: csomag átvételének meghatározott napja ) is tehet.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a szerződési jognyilatkozatának megtétele, a
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol
javítani tudja az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibás adatokat.
5.11. A megrendelés akkor válik hatályossá, amikor az a Szolgáltató számára hozzáférhetővé
válik. A Szolgáltató a megrendelés megérkezését a Felhasználó által megadott e-mail címére
visszaigazolja. A termék adásvételére vonatozó szerződés akkor minősül a felek között
elektronikus úton létrejött szerződésnek, ha azt a Szolgáltató visszaigazolja. Amennyiben a
visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől
függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg,
Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés
és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud
üzenetet fogadni.
5.12. A felek között elektronikus úton létrejött szerződés száma, egyben egy egyedi
megrendelési azonosító, melyet a Felhasználó a megrendelés visszaigazolásakor e-mail-ben
megkap.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Amennyiben a megrendelés
elküldése nyitvatartási időn túl történik, úgy annak feldolgozására az azt közvetlenül követő
nyitvatartási időn belül kerül sor
6.2. A szállítási határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 1-90 munkanap. Ha a
határidő utolsó napja munkaszüneti nap, a határidő a következő munkanapon jár le. A szállítási
határidő attól függ, hogy a megrendelt termék a Szolgáltatónál készleten rendelkezésre áll vagy
sem, továbbá a megrendelt termék mennyiségétől. A szállítás pontos időpontjáról e-mailben
értesítjük a Felhasználót. Amennyiben a szállítási napon, a futárszolgálat munkatársa nem
találja a Felhasználót a Felhasználó által megadott szállítási címen, abban az esetben telefonon
is értesíti, ezért kérjük, hogy a telefonszámát és az e-mail címét pontosan adja meg. A
készleten lévő termékeket a rendelés feldolgozásától számított 1-3 munkanap alatt szállítjuk ki.
A munkanapokon 12:00-ig feldolgozott rendeléseket még aznap át tudjuk adni a
futárszolgálatnak. A 12:00 után beérkezett és feldolgozott rendelések aznapi feladását nem
tudjuk garantálni. A készleten lévő terméket fel lehet ismerni, ha a "Készleten" feliratot látja a
termék mellett. Amennyiben a termék nincs készleten, vagy a szállítási idő a megadottnál
hosszabb, ügyfeleinket telefonon vagy e-mailben értesítjük. A rendelésre érkező termékek 5-15
munkanap alatt érkeznek meg raktárunkba, de a gyártók és beszállítók raktárkészletétől
függően egyedi esetben akár 90 munkanap is lehet. Amennyiben az oldalon a „Nem
rendelhető”, vagy „érdeklődj” felirat olvasható, akkor a termék gyártása megszűnt, vagy ne
rendelhető ezen a cikkszámon. A gyártók a rendelés után 1-30 munkanap alatt visszaigazolják, ha a rendelt termék nem elérhető, vagy megszűnt a gyártása, nem rendelhető. Ebben azesetben a Felhasználót telefonon vagy e-mailben értesítjük.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót
haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni: utánvétes és átutalásos fizetés esetén banki átutalással, online bankkártyás fizetés esetén az 5.5.2 pontban foglalt fizetési szolgáltató rendszerén keresztül. A Szolgáltató fenti tájékoztatása és a Felhasználó által már megfizetett összeg visszatérítése a Felhasználót nem zárja el esetleges kártérítési igénye érvényesítésétől, amennyiben annak a feltételei a hatályos jogszabályok szerint fennállnak.
6.4. A Felhasználó a termék feletti tulajdonjogot a termék vételárának, szállítási költségének
megfizetésével és a termék birtokának átvételével szerzi meg.
7. ELÁLLÁSI JOG
A Vállalkozás - ÁSZF. 1.4. - nem minősül Fogyasztónak - ÁSZF 1.4. - , így a Fogyasztót
megillető jelen pontban foglalt elállási jogot nem gyakorolhatja.
7.1. Fogyasztó elállási joga
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Az elállási határidő:
   
a. egy termék adásvételére vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi;
   
b. több termék adásvételére vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy az utolsó terméket átveszi;
   
c.        több tételből vagy darabból álló termék adásvételére vonatkozó szerződés esetében
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.        
       Ha Ön elállási jogával élni kíván, akkor az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
írásbeli nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz. Ön az ÁSZF 1. számú
melléklete szerinti  elállási nyilatkozat-mintát vagy az elállási szándékát egyértelműen
kifejező egyéb nyilatkozatát a Szolgáltató 2. pontban foglalt e-mail címei útján küldheti

meg. Az elállás megérkezését elektronikus levélben haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Az elállás a visszaigazolással hatályosul.
       Elállási szándékát az alábbi linkeken is jelezheti:
       www.steppy.com/kapcsolat, steppy@gmail.com
       Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát.
       Fogyasztót a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is megilleti az elállás joga.    
7.2. AFogyasztót nem illeti meg az elállás joga
   
a. az olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő,
   
b. olyan termék adásvétele esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére
szabtak,
   
c. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel,
   
d. a beépítésre kerülő elektromos alkatrészek, tartozékok tekintetében (pl.: feszültség
szabályzók, gyújtáselektronikák stb.) Beépítés esetén nem követhető nyomon, hogy a
motor egyéb esetlegesen hibás alkatrészei, tartozékai a próbaképpen felhelyezett új
egységben okoztak - e kárt,
   
e. olyan termék tekintetében, amelynek ára illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozástól függ,
7.3. Az elállás joghatásai
   Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a visszaküldött termék
Szolgáltatóhoz való beérkezésétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az Ön által megadott szállítási címre való kiszállítással
felmerülő szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel,
hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott.) Amennyiben az elállási szándékát a csomag futárnak való átadása után jelzi a
Szolgáltatónak és a futárszolgálattól a csomagot nem veszi át, úgy a csomag Szolgáltatóhoz
történő visszaszállításának költsége a Fogyasztót terheli. A szolgáltató a csomag
visszaszállítási költségét a Fogyasztó által megadott e-mail címre továbbított díjbekérő alapján
érvényesíti. A díjbekérő eredménytelensége esetén a Szolgáltató követelése érvényesítésével,
behajtásával harmadik személyt bíz meg, melynek költségei a Fogyasztóra hárulnak.  A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem
igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
   Ha a fogyasztó a szerződés alapján terméket vett át
   
a. Ön köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni
vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a
terméket, és
   
b. a termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
       A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
       A Szolgáltató a fogyasztói elállás esetén nem vállalja a termék visszafuvarozását, a

termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
       Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén
kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű
használatból adódó anyagi kár megtérítését.    
8. KELLÉKSZAVATOSSÁGRA, TERMÉKSZAVATOSSÁGRA,
KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁSRA VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS,
REKLAMÁCIÓ
8.1. A tuning alkatrészek megváltoztatják a motorkerékpár eredeti műszaki állapotát, így a
járműre kiállított típusbizonyítvány érvényét veszti a jótállással együtt. Az így átalakított
járművek közúti közlekedésre nem alkalmasak. A nem megfelelő használatból eredő minden kár
a Felhasználót, illetve a tulajdonost terheli, a Szolgáltató nem felelős semmilyen, esetlegesen
bekövetkező balesetért vagy kárért.
8.2. A beépítésre kerülő alkatrészek, tartozékok tekintetében a felhasználó a szavatossági és
jótállási igényeit kizárólag akkor érvényesítheti, ha a megrendelt termék beépítését munkalappal
és számlával igazoltan szakműhely végezte. A bejelentéshez kérjük továbbá csatolni a
következő dokumentumokat: munkalap, számla a beépítésről, mérési jegyzőkönyv. Ez alól
kivételt képeznek az ÁSZF 8.4 pontja által meghatározott termékek.
8.3. A tuning alkatrészek nem minősülnek tartós fogyasztási cikknek, így ezekre kötelező
jótállás nem vonatkozik.
8.4. Hibás teljesítés miatti reklamáció
8.4.1. A hibás termék miatt a szavatossági igény a nyitva álló időszakban írásban az alábbi 2.
pontban foglalt e-mail címek útján érvényesíthető.
8.4.2. Vállalkozás megrendelése esetén a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1
éven belül elévül.
8.4.3. Kérjük a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben a
csomagolás sérült szíveskedjen a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az
esetben, ha mennyiségi, vagy minőségi kifogása van, szíveskedjen ügyfélszolgálatunknak
bejelenteni reklamációját. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben
véletlenül más, vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően
haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt
terméket.
8.4.4. A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és a kötelező jótállásról szóló  
tájékoztatást a jelen ÁSZF 2. sz. melléklete tartalmazza.

9. PANASZKEZELÉS RENDJE
9.1. A Felhasználó a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru Felhasználó részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével
közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó
panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató az általa nyújtott
szolgáltatással összefüggésben a Felhasználó által közölt panaszt köteles haladéktalanul
megvizsgálni és szükség szerint orvosolni, vagy ha a panasszal nem ért egyet, erről a
panaszost tájékoztatni. Ha a panasz kivizsgálása nyomban nem lehetséges, erről a tényről, és a
panaszra való válaszadás várható időpontjáról kell a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni.
9.2. A panaszt a Szolgáltató - ha törvény vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül
alkalmazandó kötelező jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - legkésőbb harminc napon belül
köteles írásban megválaszolni, kivéve, ha a szóbeli panaszt nyomban orvosolja.
9.3. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználót írásban tájékoztatni
ennek indokairól és arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóságnál
kezdeményezhet eljárást, továbbá milyen egyéb nem hatósági vagy bírósági vitarendezési
módokat vehet igénybe, az ilyen eljárás megindításához vagy vitarendezési mód
igénybevételéhez szükséges információkkal együtt.
9.4. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes
békéltető testülethez fordulhat, melynek székhelye, telefonos elérhetősége, internetes
elérhetősége és levelezési címe az alábbi linkre kattintva megtalálhatóak.
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a
fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors,
hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Szolgáltatót a békéltető
testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
9.5. A felek közötti jogvita rendezéséhez az online vitarendezési platform is felhasználható, mely
az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.6. panasz elutasítása esetén annak jellege szerint igénybe vehető egyéb hatóságok:
   A fogyasztó lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes Megyei Kereskedelmi és
Iparkamarák mellett működő Békéltető Testület, ennek hiányában a szolgáltató székhelye
szerint illetékes
   
a. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület (cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u.
1.sz., tel.: 46/501-091, 46/501-870, fax: 46/501-099, e-mail cím:
kalna.zsuzsa@bokik.hu)        

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:

https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek    
b. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
(cím: 3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12.sz., levélcím: 3501 Miskolc, Pf.: 589., tel.: 46/506-
071, e-mail cím: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu)
9.7. A felek vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni, ennek
eredménytelensége esetén a Pp. rendelkezései az irányadóak. Pp. 26.§ (1) bekezdés: „A
vállalkozás által fogyasztóval szemben, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése
iránt indított perre - törvény, az Európai Unió kötelező jogi aktusa, illetve nemzetközi egyezmény
eltérő rendelkezése hiányában - az alperes belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan
illetékes. Belföldi lakóhely hiányában e kizárólagos illetékesség az alperes belföldi tartózkodási
helyéhez igazodik; ha az alperes tartózkodási helye ismeretlen vagy külföldön van, az utolsó
belföldi lakóhely az irányadó. Ha az utolsó belföldi lakóhely nem állapítható meg, az
illetékességet az általános szabályok szerint kell megállapítani.”
10. FELELŐSSÉG
10.1. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem,
illetve egyéb probléma a Felhasználó által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt
következett be.
10.2. A megrendelt termék adatlapján feltüntetjük a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó
leírásokat, a használati utasításokat. A megrendelt termék tényleges tulajdonságairól
részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból, vagy a 2. pontban foglalt e-mail címek
útján tájékozódhat. Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül
használati útmutatót csatolunk, azonban amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a
termékkel együtt, kérjük ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen
jelezni az ügyfélszolgálatunknak, és természetesen pótoljuk.
10.3. A Szolgáltató minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított
magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját
magatartásáért. A Szolgáltató a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes
mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.
10.4. A honlapunk tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltató oldalaira mutatnak,
azonban a Szolgáltató nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve
adatvédelmi megfelelőségéért.
10.5. A Szolgáltató a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a
webáruházban harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb
tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli
felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.
10.6. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A
Felhasználó a Szolgáltató honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért.
10.7. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez vagy joga gyakorlásához más személy
közreműködését veheti igénybe. A Szolgáltató az igénybevett személy magatartásáért úgy felel,
mintha maga járt volna el.
11. SZERZŐI JOGOK
11.1. A webáruházak szerzői jogi műnek minősülnek. Tilos a Szolgáltató előzetes, írásos
hozzájárulása nélkül a webáruházakban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való
felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése.
11.2. A webáruházakból és azok adatbázisaiból bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás
esetén is csak az adott webáruházra való hivatkozással lehet.
11.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domainneveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes
reklámfelületeire.
11.4. Tilos webáruházak tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a webáruházak vagy azok bármely része módosítható vagy
indexelhető.
11.5. A webáruházak szerzői jogi védelmet élveznek, felhasználásuk a hivatkozás kivételével
kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásos hozzájárulásával lehetséges.
11.6. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház, annak bármely részlete és az
azon megjelenő tartalmak, valamint a webáruház terjesztésének tekintetében. Tilos a
webáruházban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus
tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes, írásos hozzájárulása nélkül.
11.7. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft. és  szavanként
bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó és ennek
tudatában böngészi az oldalt. Szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői
ténytanúsítást alkalmaz, melynek összege a kötbéren túlmenően a jogsértő felhasználóra hárul.
12. ADATVÉDELEM
A webáruházak adatkezelési tájékoztatói elérhetők a következő oldalakon:
   
ÁSZF 1. számú melléklete (letöltés)
Elállási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
ÁSZF 2. számú melléklete
KELLÉKSZAVATOSSÁGRA, TERMÉKSZAVATOSSÁGRA,
KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁSRA VONATKOZÓ TÁJÉKOZTATÁS
1. Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
1.2. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint
a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül,  közölni. Ugyanakkor felhívom a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl,  
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
2.1. Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott
kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
2.2. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
   - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
   - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
   - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
   A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
   Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Kötelező jótállás
3.1. Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles. A jótállás kizárólag
a hivatkozott Kormányrendelet 1. melléklete szerinti 10.000.-Ft eladási ár feletti új tartós
fogyasztási cikkekre (közlekedési eszközök), ezek 10.000.-Ft eladási ár feletti tartozékaira
és alkotórészeire terjed ki. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa
érvényesítheti, feltéve hogy fogyasztónak minősül.
3.2. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
3.2.1. A jótállás időtartama:
a. 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év
b. 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása – a (3.2.4) bekezdésben foglalt kivétellel – jogvesztéssel jár.
3.2.2. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
3.2.3. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti
üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
3.2.4. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
3.2.5.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási
igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel
jár.
A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, annak nem feltétele a
fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell
tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell
tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felel.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó választása szerint kijavítást vagy
kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az
a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét,
a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedésieszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. A kijavítás
során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a
kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit
kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez
fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó választása szerint a vételár arányos leszállítását
igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a
Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés
egyébként indokolt volt.
A Szolgáltató köteles a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a fogyasztási cikket nyolc
napon belül kicserélni vagy ha a cserére nincs lehetőség fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni az alábbi esetekben:
a. ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a
Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható;
b. ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást
követően ismét meghibásodik, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére
kijavítani vagy mással kijavíttatni,
c. ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől
számított harmincadik napig nem kerül sor a kijavítási határidő eredménytelen elteltétől
számítottan.
Az a), b), c) pontokban foglaltak nem vonatkoznak. a Korm. rendelet 1. melléklet 8. pontjában
felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra,
motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira,
utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény – a továbbiakban: Ptk. – 6:159. § (2) bekezdés a)
pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve,
hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására
vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A kötelező jótállásra a Korm. rendelet és a
Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
A Korm. rendelet 2-7. §-ban foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi
hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett
működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
3.3. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy
a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását
követően lépett fel. Például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az
üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen
üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), rendeltetésellenes
használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen
tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,
egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Miskolc, 2025-10-16